15 lucruri interesante despre metroul bucurestean


1. Momentan reteaua de transport a metroului bucurestean se intinde pe 68,2 km de cale dubla, existand patru magistrale cu 49 de statii, iar distanta medie intre doua statii este de 1,5 km.

2. Media de oameni care folosesc metroul in zilele lucratoare depaseste in mod frecvent numarul de 650.000.

3. Reteaua de metrou din Bucuresti este mai mare decat retelele similare din Praga, Amsterdam sau Budapesta.

4. In cartierul Drumul Taberei nu a fost construit metroul din cauza unui capriciu al lui Nicolae Ceausescu. Dictatorul considera ca in acea zona de blocuri construite in perioada lui Gheorghe Gheorghiu Dej locuiau „burgheji” care nu meritau acest mijloc de transport în comun.

5. Statia de metrou Costin Georgian este singura statie care poarta numele unui angajat al Metrorexului. Costin Georgian nu a fost o mare personalitate, ci directorul general al metroului dupa Revolutie, dupa ce a muncit o viata intreaga pentru dezvoltarea acestuia si a murit in noaptea dinaintea inaugurarii statiei Basarab, pe 25 august 1992.

6. Se spune ca linia a treia, adica instalatie de alimentare cu energie de pe langa sine, a fost o inventie a unui inginer care a improvizat o solutie in criza de timp. Metroul trebuia inaugurat si nu avea alimentare electrica.

7. Statia de metrou Politehnica este un fel de muzeu subteran si iti ofera o calatorie in timp, pana in Cretacicul superior, in urma cu aproximativ 100 de milioane de ani. Statia de metrou Politehnica, inaugurata in 1983, este pavata cu placi de marmura pline de fosile. In marea graba de a da in folosinta statia de metrou nimanui nu i-a pasat ce fel de marmura se foloseste si au extras marmura din muntii Apuseni, de la Rosia.

8. Singurul metrou care nu e in totalitate subteran se afla la Berceni, cand pentru o statie metroul seamana mai mult a tren.

9. Statiile ar fi trebuit sa fie decorate cu inox si existau mari restrictii la marmura deoarece majoritatea era dirijiata catre Casa Poporului.

10. Varianta romaneasca de boltari prin care se putea infiltra apa s-a dovedit a fi atat de buna incat intr-o delegatie de documentare rusii au incercat sa afle din ce e facuta izolatia si sa ne-o fure, dar nu au reusit.

11. Daca va intrebati de ce scartaie metroul cand intra in Gara de Nord, raspunsul este simplu: Ceausescu a modificat planul orginal printr-o solutie chinuita, a cerut iesirea din Gara de Nord pe strada Polizu si a fortat curba ca asa i s-a parut lui ca ar fi mai bine.

12. Statia de la Piata Romana a fost partial construita pe ascuns, fara ca sotii Ceausescu sa fie informati, deoarece Elena Ceausescu era impotriva realizarii acestei statii. Locuitorii capitalei au trimis scrisori cu inversunare, astfel ca, in cele din urma, familia Ceausescu si-a dat acordul pentru construirea statiei Piata Romana, cu conditia ca circulatia pe Bulevardul Magheru sa nu fie oprita.

13. La prima incercare a metroului Elena Ceausescu a cobit si a spus ca nu va merge si, intr-adevar metroul nu a pornit din prima. Ceauseasca s-a intors spre Ceausescu si i-a facut cu pumnii: sac, ca nu merge! Mecanicul a mai incercat o data si a pornit. Atunci Ceausescu s-a intors spre ea si i-a facut la fel: sac, c-a mers!

14. Scopul initial al retelei de metrou era transportarea bucurestenilor de la locuintele lor la fabrici (de exemplu Semanatoarea si Republica) si platformele industriale (Pipera).

15. La 19 noiembrie 1979 pleca din statia Semanatoarea primul metrou cu calatori din istoria Romaniei.

Posted on Septembrie 8, 2012, in Home and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Leave a reply

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: